İçerik Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir ?

 

1) Hedefler

 

Adım atmak için, neyi başarmak istediğinizi belirlemelisiniz. Bu, çeşitli faktörlere dayalı olarak firmadan firmaya farklılık gösterecektir. Sadece, içerik pazarlaması için en yaygın olarak belirtilen üç hedefe süratli bir göz atalım.

  • Satışları artırın – Google, son Penguin ve Panda güncellemelerini yayınladığı andan itibaren, yalnızca bir web sitesinin sunmuş olduğu içerik kalitesinden oldukça, toplanan bağlantı sayısından oldukça, arama motoru optimizasyonu (SEO) üstüne yoğunlaşıyor. Web sitenize daha çok trafik çekerek satışları artırmaya çalışıyorsanız, kıymetli içerikler kritiktir.
  • Marka bilinci – Kıymetli içerik, şirketinizi alanınızdaki bir uzman olarak kurmanıza destek olabilir. Yararlı yada bilgilendirici içerik sağlıyorsanız, okuyanlara itimat inşa etmelisiniz. Ek olarak, nüfuzunuzu genişletecek bir yada daha çok toplumsal medya platformunda bunu paylaşma olasılıkları da vardır.
  • Alan kişi sadakati – Kıymetli içerikler, bir satış sonrası hizmet biçimi olarak kullanılabileceği ve müşterileri korumak için hakikaten kuvvetli bir yol olabilir. Mesela, bir müşterinin satın alımlarından en iyi şekilde yararlanmasına destek olursanız, yeniden sizden satın alma olasılığı yüksektir.

 

2) Hedef Pazar

 

Bir sonraki adım, hedef pazarınızın kim bulunduğunu anlamaktır; bu, ne tür bir içeriğin en ilgili bulunduğunu belirlemenize destek olacaktır. Hedef pazarınız çoğu zaman yaş, cinsiyet ve yer şeklinde demografik değerleri kullanarak belirlenir, sadece değerleriniz, ilgi alanlarınız ve inançlarınız şeklinde öteki ölçütleri de düşünmelisiniz.

Başarıya ulaşmış bir içerik pazarlama stratejisi için de göz önünde bulundurmanız ihtiyaç duyulan şey, zamanlarını çevrimiçi olarak harcadıkları yerdir; bu, oluşturduğunuz içeriğin türünü ve onu iyi mi tanıttığınız mevzusunda etkili olur. Mesela, üye oldukları Feysbuk grupları var mı? Yada belirli forumlarda yer mi buluyorlar?

 

 

3) Mevzular

 

İçerik pazarlamacıları tarafınca karşılaşılan en büyük güçlüklerden biri, ne tür bir içeriğin seyircilerine ilgisini çekeceğine karar vermeye çalışmaktır. İşte size düşünce üretme şeklinizle ilgili birkaç tavsiye.

  • Ilk olarak, müşterinizin ayakkabılarını giyinin. İlginç yada yararlı bulacaklarını hayal etmeye çalışın. Mesela, blender satarsanız, yeni bazı smoothie tarifleri hazırlayabilirsiniz. Müşterinizin başka hiçbir yerde bulamayacağı içinde ne olduğu sağlayabileceğiniz orijinal bir açı meydana getirmeye da kıymet.
  • Hâlâ düşünce üretmeye çabalarken, toplumsal medya hakkında birazcık araştırma halletmeye çalışıyorsunuz. Sektörünüzde en büyük etkilenenleri bulun ve bu tarz şeyleri Twitter’da takip edin. Bilhassa kendileri içerik üretiyorsa, tweet’ledikleri şeyleri gözlemleyin. Bu, oldukça esin kaynağı olmalıdır.

 

4) Bir Platform Seçme

 

Bir takım mevzu oluşturduktan sonrasında, ne tür bir içerik üreteceğinize karar vermeniz gerekir. Bir kez daha değişik yaklaşımlar değişik şirketlere gore farklılıklar gösterecektir, sadece burada en popüler platformlardan bazılarının dökümü ve bunların iyi mi kullanılacağı anlatılmaktadır.

  • Blog – Bloglar en popüler içerik platformlarından biridir ve hem yazılı hem de fotoğraf tabanlı içerik için kullanılabilir. Kurulması kolaydır ve ucuzdurlar ve birçok işletme türü tarafınca istihdam edilebilirler.
  • Video – video klipleri YouTube şeklinde sitelere yüklemek hakikaten yararlı olabilir, zira yararlı içerikler sunmanın yanı sıra seyirciye sizi hakikaten tanıma fırsatı da verirler. Ve kliplerin profesyonelce üretilmesi gerekmez; telefonunuzdaki kamera şeklinde temel araçları kullanabilirsiniz.
  • Webinar – Web seminerleri eğitim amaçlı kullanışlı olabilir. Bir web seminerinde, görüntüleyenleri teklifinizin sunmuş olduğu avantajlar hakkında eğitebilir yada bir satın alma işlemi yaptıktan sonrasında en iyi şekilde yararlanmalarına destek olabilir.
  • Podcast – Podcast’ler, görsel öğeden yoksun olsalar bile videoya benzer şekilde kullanılabilir. Bununla beraber, podcast’lerin faydası, hareket halindeyken, mesela bir mobil cihazda indirilebilir ve dinlenebilir olmasıdır.

 

5) Uygulama

 

İçerik pazarlama stratejinizdeki bir sonraki adım, aslına bakarsak içeriğinizi üretmektir. Yukarıda belirtildiği şeklinde, blog ve video içinde ne olduğu kendinizi üretmek için nispeten kolay ve ucuzdur. Bununla beraber, üretim süreci oldukça süre alıcı yada lüzumlu uzmanlığa haiz değilseniz, bu da dış kaynaklı olabilir.

  • Üretilecek içeriğin türünün bir çizelgesi planlamaya destek olacaktır.
  • Minimum iki ya da üç ay öncesinde kafi içinde ne olduğu bulmaya çalışın ve yayınlanması için belirli bir tarih seçin.
  • İçeriğinizi yayınlamak için günün yada haftanın gününün en uygun zamanı değişebilir, sadece kitlenizin ekranlarının önünde olacağını düşündüğünüz zamanı seçmeye çalışın.

İçeriği ne sıklıkta yayınladığınız da şirketinize bağlı olacaktır. Kaynaklar, haftada birkaç kez yada haftada bir kez içerik yayınlayabilmenizi emredebilir. Bununla beraber, bir tek okuyucuya kıymetli olacak içerikleri yayınlamanız önemlidir.

 

6) Teşvik Et

 

İçeriğinizi yayınladıktan sonrasında, onu lüzumlu etkiyi gösterdiği şekilde dünyayla paylaşmanız gerekir. Şimdi en popüler kanallardan bazılarına bir göz atalım.

  • Toplumsal medya – İçeriğinizi şirketinizin Feysbuk sayfası, Twitter hesabı ve üstünde özellik sunduğunuz öteki toplumsal medya platformu vasıtasıyla paylaştığınızdan güvenilir olun. Bu, şirketinizle ilgilenen her insanın görmesini elde edecektir. Ek olarak çalışanlar, tedarikçileriniz ve müşterilerinizden, içeriğinizin erişimini çoğaltmak için toplumsal medya platformlarında paylaşmalarını isteyin.
  • Kitlenizi bulun – Hedef pazar çevrimiçi zaman geçirdiği her yerde içeriğini postalamanız gerekir. Daha ilkin de belirtildiği şeklinde, bunun Feysbuk yada Twitter şeklinde en popüler toplumsal medya platformlarının bazılarında yada forumlar yada Pinterest şeklinde daha hususi platformlarda olup olmadığını öğrenmelisiniz.
  • Bültenler – Bir e-posta bülteni gönderirseniz, içeriğinizi yada en azından yayınladığınız platforma ilişkin bir bağlantıyı eklediğinizden güvenilir olun.
  • Sendikasyon – İçeriğinizi aynı yada tamamlayıcı endüstrideki öteki internet sayfalarına yada bloglara sunun. Yeni ve garip içerik arayan birçok site bulacaksınız ve bu, içeriğinizi yepyeni bir kesime tanıtmak için bir fırsat sunuyor.

 

7) Önlem

 

Son olarak, içerik pazarlamanızdan kafi bir yatırım getirisi elde ettiğinizden güvenilir olmanız gerekir. Bu iyi mi ölçülür hedeflerinize bağlıdır.

  • Satışlarınızı artırmaya çalışıyorsanız, içeriğinizin ürettiği isabetlerin sayısını ve bu görüntüleyenlerden kaçının satışa dönüştüğünü seyretmek için Google Analytics yada benzerlerini kullanın. Ek olarak, içerik pazarlama stratejinizi bir karşılaştırma ölçütü olarak kullanmaya başlamadan ilkin dönüşüm oranınızı öğrenmek de destek olacaktır.
  • Marka bilinirliğini artırmaya çalışıyorsanız, Google Analytics’i kullanarak kaç kişinin içeriğini okuduğunu takip edin, sadece içeriğinizin ne kadar oldukça kez paylaşıldığını da takip edin.
  • Alan kişi sadakatini artırmaya çalışıyorsanız, strateji uygulamanın bir sonucu olarak tekrarlanan alımların arttığını yada azaldığını takip edin.
  • İçerik pazarlama süreci, taahhüdü ve iş ortamınızı kapsamlı bir halde anlamayı gerektirir. Yukarıda özetlenen adımları izlerseniz başarı şansınızı mühim seviyede fazlalaştırabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web Sitenizi Güncellemek ve Geliştirmek İçin 7 Yol

Web Tasarım Ajansınızdan En İyi Şekilde Yararlanmanın 5 Yolu

E-Ticarette Satışlarınızı Artıracak 10 İpucu