İşletmeler İçin Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Geliştirilir ?

 Araştırmalara gore, toplumsal medya kuvvetli bir yol açma aracı olabilir:

  • Çevrimiçi yetişkinlerin 74 % ’ü toplumsal paylaşım siteleri kullanmaktadır.
  • Toplumsal medya, satış dönüşümlerinin 57 % ’sini oluşturabilir.
  • Tüketicilerin 81 % ’i, büyük satın alımları yapmadan ilkin çevrimiçi araştırma yapıyor.
  • Beş KOBİ ‘den üçü, toplumsal medya kullanarak yeni müşteriler kazandıklarını söylüyor.

Geleneksel pazarlamanın maliyetini göz önüne alarak toplumsal medya pazarlamasıyla karşılaştırdığınızda, toplumsal medya pazarlamasının en üstte yer almış olduğu açıkça görülür. Düşük bir pazarlama bütçesine haiz bir işletme bile Feysbuk Reklamları yada Google Adwords’e yatırım yapabilir.

Sadece, bütçeniz herhangi bir pazarlama yatırımı yapılmasına izin vermez olsa bile, işletme toplumsal medya pazarlama stratejinizi geliştirmek için toplumsal medyayı kullanmanın avantajlarından yararlanabilirsiniz.

Buna ek olarak, toplumsal medya ideal seyircinize, hem mevcut hem de gelecekteki umutlarına direkt erişmenizi sağlar.

Son olarak, toplumsal medyanın sunmuş olduğu her şeyden yararlanarak pazarlama oyununuzun üstünde kalmak ve hem de rekabetinizle başa çıkmanıza destek olmuş olursunuz.

İşletmeleriniz için toplumsal medyayı iyi mi kullanacağınızı düşünüyorsanız, bu başlangıç ​​kılavuzunu iyice okuyun. Bu yazıda başarı göstermiş bir toplumsal medya pazarlama stratejisi oluşturmak için lüzumlu adımları izleyeceğiz.

1. Sahne Alanı’nı Ayarlayın

Gerçek toplumsal medya stratejinizi geliştirmeden ilkin, birazcık hazırlık emek harcaması yapmak ve hedef kitlenizi ve başlangıç ​​hedeflerinizi tanımlamak gerekir.

Bunu yaparak, toplumsal medya pazarlamacılığında kullanacağınız içeriğin türünü planlayabilir ve çabalarınızın genel işletme hedeflerinize uygun olmasını sağlayabilirsiniz.

Adım 1. Hedef Kitlenizi Belirleyin.

İdeal kitlenizi tanımlama konsepti yeni değil. Aslına bakarsak, işinizi kurmanın başlangıç ​​aşamalarında muhtemelen aynı işlemi uyguladınız anlamına gelir.

Hemen hemen yapmadıysanız, şimdi ideal alan kişi hakkında net bir halde data almak için iyi bir vakit olacaktır. Yardım etmek istediğiniz kişilerin türüne odaklanın.

  • Niçin bu belirli grup?
  • Onlara iyi mi yardım etmek istiyorsun?
  • Kaç yaşındalar?
  • Onlar nerede yaşıyor?
  • Haiz oldukları problemler nedir?

Bu soruları cevaplayabiliyorsanız, cinsiyetlerini, yaşlarını ve mücadelelerini tam olarak bilmelisiniz. Bunun bilincinde olunca, toplumsal medyada oluşturmak ve paylaşmak için doğru içinde ne olduğu bulmak daha kolaylaşacaktır.

Adım 2. Hedeflerinizi Tanımlayın

Çekmek istediğiniz alan kişi türünü öğrendikten sonrasında, bazı hedefler belirleme zamanı geldi.

  • Toplumsal medya stratejinizden kazanmak için ne ümit ediyorsunuz?
  • Daha oldukça alan kişi?
  • Daha çok alıcı mı?
  • İşbirliği yada ortaklık için fırsatlar mı buluyorsunuz?
  • Bir yatırımcı mı bulacaksınız?
  • Alan kişi sadakati oluşturmak ve sadakatinizi arttırmak?
  • Yukarıdakilerin hepsi?
  • Yukarıdakilerin hiçbiri?

Yanıt büyük oranda öznel olmasına karşın, birden fazla hedefe haiz olabileceğinizi bilmelisiniz. Bu hedefler karşılıklı olarak münhasır değildir; sadece, kendinizi oldukça inceye yayarsanız hiçbir şey yapmayacağınızı ihmal etmeyin.

Başka bir deyişle, hedeflerinizin şunlar olduğundan güvenilir olun:

  • Spesifik – “Toplumsal medyayla daha çok şey yapmak isterimyadatoplumsal medya ile daha çok satış yapmak isterimşeklinde hedeflerden kaçının. Hedefinizle kimlerin ilgilendiğini, niçin bunu elde etmek istediğinizi ve ne yapmanız icap ettiğini düşünün.
  • Ölçülebilir – İlerlemenizi sağlamak için toplumsal medya çabalarınızın neticelerini sağlamalıdır. Toplumsal medya hedefleriniz üç etkinlik alanında ölçülmelidir: Belirli etkinliğinizle kaç kişiye ulaştınız? Kaç tane okuyucu ve müşteriyi meşgul ettiniz? Toplumsal medya etkinliğinizin bir sonucu olarak kazandığınız müşteriye kaç alan kişi eklediniz?
  • Ulaşılabilir – Toplumsal medya hedefleriniz size meydan okumalı sadece tükenmeye ve zorluklara niçin olması imkânsız olmamalıdır.
  • İlgili – Toplumsal medya hedefleriniz etkinliği değil, sonucu ölçmelidir. Amaç, günde 20 tweet göndermek değil, amacınız markanızın farkındalığını artıracak tweetler göndermek olmalıdır.
  • Süre odaklı – Toplumsal medya stratejiniz için bir son tarih belirlemek, kendinizi takip etmenize destek verir ve sonuçlarınızı seyretmek için size ergonomik bir vakit çizelgesi sunar.

 

2. Platformunuzu Seçin

Hedef kitlenizi tanımladıktan amaç, bir toplumsal medya platformu seçmektir.

Doğru platformu seçmek, bilhassa toplumsal medya platformlarının saf miktarını düşündüğünüzde, yıldırıcı bir vazife olabilir. Daha da önemlisi, her toplumsal medya ağı her işletme için doğru seçim değil.

Adım 1. Odak Daraltın

En akıllı seçimin hepsinde etken olmak bulunduğunu düşünebilirsiniz, sadece bu aslına bakarsak bunun yanlış bir yolu. Toplumsal medya stratejinizin amacı, nişanlı ve sadık bir takipçiliği artıracak ve vakit, çaba ve enerjiye gereksinim duyacaktır.

Bir dakika düşünün. Instagram hesabınızda, web sitenizi ziyaret eden, sizin ürününüzü satın alan ya da tertipli olarak kiralayan ya da Twitter’da, içeriğinizle sadece etkileşim kuran 1000’den fazla takip edeni olması için sadık taraftarların bulunması daha iyi midir?

Yalnızca bir yada iki toplumsal medya platformuna odaklanmak ve oradan büyümek oldukça daha etkilidir.

Adım 2. Faktörleri Belirleyen Denge

En büyük ve en popüler toplumsal medya platformu olduğundan Feysbuk’ta adım atmak suretiyle seçebilmenize karşın belirli bir toplumsal medya ağının boyutunun belirleyici unsur olmaması icap ettiğini ihmal etmeyin.

Dikkate alınması ihtiyaç duyulan başka şeyler var:

  • Potansiyel müşterileriniz belirli bir ağda zaman geçiriyor mu?
  • İşiniz için mantıklı mı?
  • Paylaşacağınız içerik türü için de iyi çalışıyor mu?

Adım 3. Temel Pazar Araştırması Uygulayın

Hangi platformun kullanılacağını belirlemenin en iyi yolu, ufak bir pazar araştırması yapmak ve hedef kitlenizin zamanlarını nerede harcadığını görmektir.

Burada, hedef kitlenizin profili mühim bir rol oynar. Çevrimiçi toplumsal medyanın kullanımını belirli demografik verilerle kapsayan birçok çevrimiçi rapor olduğundan, kitlenizin nereye girmek istediğini belirlemek kolaydır.

Değişik bir yaklaşım rakiplerinizin profillerine göz atıp en fazla etkileşime girdiklerini görmektir sadece onlarla aynı neticeleri alamayabileceğinizi ihmal etmeyin.

3. Devamlı Güncelleme

Başarıya ulaşmış bir toplumsal medya stratejisinin en mühim parçası tutarlılıktır. Kısacası, bu her gün takipçilerinizle etkileşime giriyor olmanız anlamına gelir. Bu rutini kurduktan sonrasında, trafikte bir artış ve onlarla daha iyi bir ilişki kurduğunuzu görmüş olacaksınız.

Adım 1. Kıymet Verin

Tutarlı güncellemelerle beklentileri belirledikten sonrasında, başarı göstermiş bir toplumsal medya stratejisinin ikinci en mühim parçası kıymet sunmaktır. Daha çok kıymet sunduğunuzda, varlığınızı daha süratli büyüteceksiniz.

Takipçilerinize kıymet katmanın en kolay yolu, kitlenizin seveceği fikirlerle dolu bir içerik bankası oluşturmaktır.

Aşağıdakilerden herhangi birini seçebilirsiniz:

  • Blog gönderileri
  • Infographics
  • Resimler ve fotoğraflar
  • Gülmece içerikli yazı
  • Süratli ipuçları
  • Ofisinizden fotoğraflar
  • Sorular
  • Anketler
  • Promosyonlar
  • Kısa videolar

Adım 2. Paylaşılacak İçerik Türüne Karar Verin

Paylaşacağınız içeriğin türünü seçmek, onu oluşturmak için mevcut süreye bağlıdır. Zamanınız sınırlıysa, oluşturmak için oldukça fazla vakit gerektirmeyen durum güncellemelerini seçin. Her gün hususi grafikler ve karmaşık data grafikleri oluşturmaktan oldukça, bir sual sıralaması yada süratli ipucu oluşturmak daha kolaydır.

Öte taraftan, hedef kitlenize veri sunmayı düşünüyorsanız, haftada bir kez infografik yayınlamayı düşünün.

Benzer şekilde, her bir toplumsal medya güncellemesiyle kendi grafiklerini eklemeyi tercih ederseniz, zamandan tutum etmek için haftanın tüm grafiklerinizi oluştururken programınızda bir vakit ve bigün ayarlayın yada bir freelancer ile çalışın. Hususi grafikleriniz mevzusunda size destek verir.

Adım 3. Öteki Kişilerin İçeriğini Aklınızda Tutun

Kendi içeriğinizin paylaşılmasının yanı sıra toplumsal medya içeriğiniz, sektörünüzle ilgili her tür içerik ve hedef kitleniz şeklinde öteki ilgili kaynakları içermelidir. Mesela, yazıcı mürekkep kartuşlarının satışı işindeyseniz, toplumsal medya güncellemeleriniz öteki bilgisayarla ilgili ipuçlarını içerebilir.

Altın kaide 80/20 ilkesini uygulamaktır. Aslına bakarsak bu, başkalarının içeriğini kendinizinkinden daha çok paylaşmak anlamına gelir. Bu, karşıt-sezgisel görünse de, uzmanlığınızı oluşturmak ve kendinizi bir otorite olarak oluşturmak aslına bakarsak oldukça etkilidir.

Bu işlemi daha kolay hale getirmek için, hedef kitlenizle paylaşmak isteyebileceğiniz her şeyi kaydetmek için Pocket ile hesap oluşturmayı yada Evernote ‘ta bir not oluşturmayı deneyin.

Adım 4. Takip Etme ve Stratejinizi İnceltme

Bir bitly hesabına kaydolarak etkileşimi izleyebilmeniz için kısa, izlenebilir bağlantılar oluşturabilirsiniz. Hangi bağlantıların en fazla ne vakit tıklama aldığını süratli bir halde öğrenirsiniz. Uzun solukta, paylaştığınız içinde ne olduğu hassaslaştırmanıza destek olurken, ne tür bir içeriğin yaratılmasına odaklanmanız icap ettiğini de öğrenmenize destek verir.

Toplumsal medya güncellemelerinizin sıklığı, odaklanmayı seçtiğiniz toplumsal ağa bağlıdır. Burada dikkatli olmalısınız, fazla etkileşim getireceğini düşündüğünüzden, fazla yayınlama tuzağına düşmek kolaydır.

Genel kaide olarak tavsiye edilen güncelleme sayıları:

  • Twitter – Twitter, en süratli hareket eden ağlardan biridir. Takipçilerinizin mesajınızı alması olanaksız şeklinde görünebilir. Bundan dolayı, birden fazla kez yayınlamak neredeyse bir gerekliliktir ve tavsiye edilen uygulama minimum 10 tweet / gün hedeflemektir.
  • Facebook – Feysbuk’ta minimum iki bildiri / gün hedefleyin – biri sabah, birinde öğleden sonrasında / akşamın başlarında.
  • Pinterest – Pinterest son zamanlarda en popüler toplumsal medya ağı olarak ortaya çıkıyor ve bazılarına gore, internet sayfası trafiğine erişince en büyük müracaat deposu. Twitter’a benzer şekilde, ne kadar oldukça istersen, iğnelerin görülme ihtimali de o denli yüksek olur. Kendi içeriğinizi sabitlemekten başka, öteki pimleri yine takmalı ve öteki kaynaklardan pimler eklemelisin. Bununla beraber, bir kerede oldukça sayıda iğne eklemekten kaçının. Günün ilerisine yaymak daha iyi. Minimum 50 iğne / gün hedefleyin.
  • Google+ – Google+, Feysbuk’la neredeyse aynı mantığı takip eder ve günde bir yada iki kez gösterim yapmak yeterlidir.
  • Instagram – Instagram, Pinterest şeklinde görsel bir platform olmasına karşın, daha çok yayınlama stratejisi burada geçerli değildir. Günde bir yada iki durum güncellemesine bağlı kalmanız aslına bakarsak daha iyi.

Son olarak, marka üstünde durmayı ve tutarlı olmayı ihmal etmeyin. Yukarıdaki önerileri genel bir kılavuz ve başlangıç ​​noktası olarak alın. Ihmal etmeyin, başarı göstermiş olmak için her toplumsal medya platformunda olmanız gerekmez. Başlamadan ilkin bir tek bir yada iki platform ile başlayın.

Ek olarak, toplumsal medya stratejiniz için en uygun gönderme sıklığını elde etmek için kontrol etmek ve dürtmekten korkmayın.

 

Toplumsal Medya Stratejinizi Şimdi Kickstart Edin

Bir işletme için başarı göstermiş bir toplumsal medya stratejisi oluşturmak, sıfırdan başlaandığında oldukça zorlanıyor olabilirsiniz. Bu makalede özetlenen adımları ve ipuçlarını izleyerek, işletmeniz için başarı göstermiş bir toplumsal medya stratejisi oluşturma yolunda iyi bir dost olacak. Bugün ilk planlama adımlarınızı atın ve gelecek hafta stratejinizi uygulamaya adım atmak için çalışın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçerik Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir ?

Web Tasarım Ajansınızdan En İyi Şekilde Yararlanmanın 5 Yolu

E-Ticarette Satışlarınızı Artıracak 10 İpucu