Alan Adı ( Domain Name ) Seçmek İçin 7 İpucu

1 – Markalaştırılabilir olun

Alan adınız, şirketinizin yüzüdür – bir URL formunda. Bundan dolayı, aslen bir marka şeklinde görünmesini sağlamalısınız.

Peki, bunu iyi mi meydana getirecek sınız? Basitlik, yenilik ve hatırlanabilirlik ile. Tireler, sayılar yada inorganik ve karmaşık görünen başka bir şey eklemekten kaçının.

2 – Kolay söyleniş edilebilir yapın

Kullanıcılar, alan adınızı yüksek sesle söyleyecek şeklinde görünmese de, söyleniş edilebilirliği hala önemlidir. Bunun sebebi, işlem akıcılığı olarak adlandırılan bir şeydir: beyinlerimizin detayları işleyebilme kolaylığı. Bir kişinin fazlaca düşünmesini gerektirmeyen adlar çoğu zaman hatırlanması en kolay olanlardır.

İnsanlar rutin olarak alan adınızı yanlış yazarlar. Bir çok şahıs markanızın sitesini hızlıca aramayı bırakacaktır; ihtimaller içinde yazımların birden fazla Google araması hayata geçirmeye süre ya da istekleri yok.

Müşterilerinizin sizi bulmasını kolaylaştırın!

3 – Kısa tutun, sadece fazlaca kısa olmasın.

Kısalık, bir alan adının kolay ve unutulmaz kalmasına destek olabilir, sadece fazlaca kısa olursa bunun tersi olabilir. “wpdahisi.com” u “wpdhsi.com” ile karşılaştırın. Kısaltma yardımıyla, ikinci karakter daha azca karaktere haiz olmasına karşın, söyleniş etmek ve anımsamak daha zor olsa gerek.

Buradaki anahtar, bir denge oluşturmaktır. Kısa bir şey düşünün, sadece tüm kelimeleri parçalayıp adınızı karıştırmayın. Kısalık arayışı içinde, birçok şahıs alan adları için kısaltma kullanmayı düşünmektedir. Sadece, markanıza yada ürününüzün baş harfleriyle tertipli olarak atıfta bulunulması genel anlamda geçerlidir.

Mesela, Türkiye Motosiklet Federasyonu’nun internet sayfası TMF.org.tr’de bulunabilir. Basitçe “TMF” olarak anıldığından, bunlar için muhteşem bir yöntemdir.

4 – .com’dan vazgeçmeyin

Uzantılara ulaşınca, benzersiz olmak daima daha iyi değildir. “.me” yada “.pro” şeklinde yeni uzantılar alımlı olabiliyor olsa da, “.com” hala en kolay anımsanacak ve en sık kullanılanı. Tüm web sitelerinin ¾’ü “.com” uzantısı kullanıyor.

“.com” uzantısı alamıyorsanız, “.co” yada “.net” yada “.org” şeklinde öteki tanınmış uzantılara bakın.

Sadece, Hollanda için “.nl” yada Almanya için “.de” şeklinde ülkeye özgü uzantıları ne olacak? Seçtiğiniz ülkenin haricinde iş yapmayı planlamıyorsanız, bunlar fazlaca iyi. Mesela, .ca uzantısı yalnızca Kanada’da çalışan bir Kanada şirketi için mükemmel.

5 – Ticari marka ihlali ve karışıklıklardan kaçının

İdeal alan adı ayrıcalıklıdır. Başka bir sitenin yada markanın adıyla kolayca karıştırılmamalıdır. Sonuçta, tarafınıza bir dava açılmasını istemeyiz. Alan adınız bir markayı ihlal ediyorsa, dava açılabilir ve alan adından caymak zorunda kalabilirsiniz.

Alan adınızı kaydettirmeden ilkin herhangi bir ticari markayı ihlal edip etmediğini denetim edebilirsiniz. Başka bir işletmeye fazlaca benzeyen bir ad seçmek, adınızın arama motoru sonuçlarının alakasız bağlantılar ile dolup taşmasına niçin olabilir.

6 – Anahtar kelimeleri mantıklı kullanın

Alan adınızda bazı anahtar kelimelere haiz olmanın destek olabileceği doğrudur. Bununla beraber, tam eşleme kalıplarını eklemek aslen markanızı incitebilir.

Google bu spamli taktiği farketti; bundan dolayı tam eşlemeli bir anahtar kelime alan adı, artık bir sıralama faktörü değil. Ek olarak, birçok kullanıcı bu tür sitelerin spam ve düşük kaliteli olduğu izlenimini geliştirmiştir.

Tavsiyemiz: Jenerik anahtar kelimeleri ve cümleleri münhasıran kullanmaktan kaçının. Bir tek anımsamak oldukça kolay, hem de genel anahtar kelime dizelerine dayanan alan adları, eskiden olduğu şeklinde SEO yarar sağlamazlar.

7 – Gerekirse ekle yada değiştir

Alan adı kararını verdiniz lakin bir baktınız ki bir başkası tarafınca alınmış. Bu durumda ne meydana getirecek sınız ? Bu durumda başka bir ad düşünmüyorsanız, bir önek yada son ek ekleyebilirsiniz.

Bu 8 ipucunun siteniz için en etkili alan adına odaklanmanıza destek olacağını umuyoruz. Şu anda birkaç alan adı fikiriniz var ise, yorumlarda paylaşmaktan çekinmeyin.

Neyi düşündüğünüzü duymak isteriz ve işletmenizin başarıya ulaşmış bir web varlığı kurmasına destek olabiliriz. Web sitesi tasarımı ve E-Ticaret şeklinde hizmetleri sizlere sunuyoruz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web Sitenizi Güncellemek ve Geliştirmek İçin 7 Yol

Web Tasarım Ajansınızdan En İyi Şekilde Yararlanmanın 5 Yolu

E-Ticarette Satışlarınızı Artıracak 10 İpucu