Web Tasarım Trendleri

 Hakkaten de eğilimlerin, web tasarımının değişik olmadığı tüm yaratıcı alanlarda değişmiş olduğu bilinmektedir. Sonsuza dek büyüyen bu alanla ilişkili olarak, gelecek yıl web tasarımında izlenmesi ihtiyaç duyulan en mühim on trend olduğuna inandığımız şeyleri bir araya getirdik.

Mobil Öncelikli Geniş Tasarım Kullanım

Cep telefonları için daha büyük ekranlardan ilkin tasarlanmanın 2018’de bir trend olacağını öngörüyoruz. Bu eğilim 2018’de yeni olmayacak olsa da, cep telefonları şimdi web’de gezinmek için kullanılan birincil cihazlar olarak resmen adlandırılmıştır. Bundan dolayı daha çok şirket mühim olan daha ufak bir ekran için etkili ve kaliteli içerik sunmaktır.

İllüstrasyon Örnekleri

Resimler, bir siteye keyifli bir unsur eklemek için samimi görseller yaratan parlak, fazlaca yönlü ortamlardır. Benzersiz bir illüzyon stili ile markalar tüm kimliğiyle dışarı fırlayabilir.

Bu hemen sonra büyük başlık imajlarında, hususi ikonografide ve hareketli görsellerde kullanılabilir. Her ne kadar firmaların gelecek aylarda markalaşmalarını hayata geçirmenin bir yolu olarak daha da kullanacaklarını fazlaca fazla öngörsek de, illüstrasyonun kendine özgü eğilimleri var.

Otantik Görüntüleme

Bu, bu listenin en büyük trendlerinden biri olabilir; fotoğrafçılık. Fotoğraf, web tasarımında ve çoğu zaman tasarımda kaleci olacaktır. Markalar ve tasarımcılar artık sitelerde kullandıkları imgelemlerle daha dikkatli düşünecek ve çekim yapmak için ustalaşmış fotoğrafçılar tutarak fotoğraf yapacakları şekilde yerleştiriyorlar.

Yaratıcı fotoğrafçılığın tamamen ortadan kaybolması uzun süre alıyor olsa da, yığın görüntüsünün gelecek yıl itibarıyla birazcık daha azca popüler olmasını bekliyoruz.

Video

Söz, ‘bir fotoğraf bin kelimeyi boyar’ yazıyor, sadece videoların on katını yaptığına karar verebiliriz. Animasyona benzer şekilde, hareketli bir görüntü otomatikman bir kullanıcının dikkatini çeker. Video yeni olmamasına karşın, pazarlama, öykü anlatımı ve geleneksel fotoğrafçılıkla ilgili daha çağıl bir büküme haiz fazlaca yönlü bir araçtır.

Bundan dolayı, video süratli bir halde interneti devralıyor ve 2018’de daha da büyük bir trend haline gelecektir.

Parlak Kaydırma ve Parallax Efekti

Kaydırma, sayfanın en üstünden en altına varmak için kullanılır; çevrimiçi mükemmel içerikler sunmak için kullanılır.

Tasarımcılar, 2018’de kaydırma ile daha çok tecrübe etme yaptığında daha iyi ve daha iyi hale gelen ve daha çok etkileşim seviyesi ilave ederek gözlem yapacaklarını düşünüyoruz.

Paralaksın çevrimiçi ortamda iyi mi kullanıldığına dair gelişmeler de görüyoruz. Kaydırma mekaniği olarak malum paralaks, ön plan arka plandan daha süratli ilerlediği için 3D efekt verir. Görsel bir vasıta olarak kullanılan bir paralakturum derinlik hissi verir ve nihai olarak ekranın unsurlarını kaldırır.

İçerik oluşturmanın her zamankinden daha çok gerçekleşmesiyle, kaydırıcıların ve paralaksın akıllılığının giderek daha çok çevrimiçi olacağı ve tasarımcıların kullanıldıkları şekilde yaratıcı oldukları öngörülüyor.

Duyarlı Tasarım

Ne düşündüğünüzü biliyoruz, bu eğilimlerden bazıları 2018 için yeni değil! Sadece, önümüzdeki 12 ay içinde, duyarlı siteler üreten marka sayısının büyük bir oranda artacağını tahmin ediyoruz. Duyarlı tasarımı daha ilkin duymamış olanlarınız için, temelde tek bir dinamik site tasarımı için CSS medya sorgularını ve esnek düzenleri kullanarak bir site oluşturmak için bir yaklaşımdır.

Arkasından, hangi cihazın görüntülendiği yere gore içinde ne olduğu görüntüleme şeklini ayarlar. Benzer şekilde, mobil ilk trendimize gore, bunu tatbik eden marka sayısındaki büyük artış tahminimizi veriyoruz.

Sonuçta firmalar, istedikleri sıralamayı elde etmek için duyarlı tasarımı kullanacaklar; müşterilerini çevrimiçi deneyimleriyle mutlu ve iyi bilgilendirilmiş tutmak için.

UI ve UX Kılavuzları

İnternette artan sayıda kullanıcı arabirimi ve UX deseni görmeye başlıyoruz. Markalar arasındaki o denli fazlaca çevrimiçi rekabetle, kullanıcı yolculuğuna gore fazlaca fazla risk almayı göze alamazlar. Peki, eğer denenmiş ve kontrol edilmiş bu ilkeler işe yarıyorsa, niçin onları değiştirmelisin?

Bununla beraber, bu UI ve UX kalıpları geliştikçe, daha çok markanın onlarla beraber yaratıcı olmasını sağlayacağımızı tahmin ediyoruz. Markalar, kullanıcılar için tutarlı çevrimiçi tarama deneyimine odaklanarak rekabet edebilmek için tasarım hileleriyle uzaklaşıyorlar.

Tipografi

Kim güzel yerleştirilmiş tipografiyi sevmiyor? Kişiliği yansıtan, duygu uyandıran ve atmosfer oluşturabilen kuvvetli bir vasıta olmasıyla bilinir. Cihazlar gelişmeye devam ettikçe, markaların tipografi sınırlarını daha da ileri götürmesi, kullanıcılara çekici olması ve sonunda daha çok alan kişi çekmesi umut ediliyor.

Tasarımcılar yürekli ve güzel tipografi ile emek harcamayı fazlaca seviyor ve bu yüzden kullanıcılar paralaks ve kaydırmalı tasarımlarla katman oluşturmak ve çalışmak için daha benzersiz, elle işlenmiş tipografi görmeyi umuyor.

Yürekli Renkler

2018 kesinlikle süper yürekli renklerin ağırlıkta olacağı bir yıl olacak. Geçmişte, markalar teknolojik gelişmelerle beraber gelecek yıl yürekli renklerin reprodüksiyonunu öngörmekle beraber, ‘web uyumlu renkler’ olarak adlandırdığımız şeylere sadık kalma eğilimindeydiler.

Web tasarımında daha yürekli renklerin kullanılması etken olarak kullananların ilgisini çekiyor; bu daha ilkin kurulmuş olan ‘daha güvenli bahis’ ‘den büyük bir değişim. Bundan dolayı, 2018 için web tasarım tahminimiz, daha canlı renk paletleri görmeyi umuyor.

Netice

İşte 2018 için en iyi web tasarım trendleri. Her yaratıcı endüstride yüzlerce trend var, en önemlilerini saptamak zor. Bununla beraber, yukarıdaki konuların 2018’de ve sonrasında paralel olarak daha da gelişeceğine inanıyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web Sitenizi Güncellemek ve Geliştirmek İçin 7 Yol

Web Tasarım Ajansınızdan En İyi Şekilde Yararlanmanın 5 Yolu

E-Ticarette Satışlarınızı Artıracak 10 İpucu